ORGANIZACIÓN :ACTIVIDADES-HORARIO.
RESUMO DE RUTINAS FUNDAMENTAIS E ORGANIZACIÓN DE ACTIVIDADES QUE SE DESENVOLVEN NA TITORIA DE 4º DE ED. INFANTÍL.
*9h-9,15h:
-Saudo e
conversa curta cos nenos/as e as familias.
-Facendo
un”Pupo”(fila,colocada enriba da raia azul) despedímonos das familias e imos
cara ó aula.
Os
nenos/as irán sempre coas mochilas nas costas.
-Colocación
das mochilas na cesta sita ao carón dos percheiros.
-Abotoado do mandilón.Os
nenos/as que van rematando van entrando no aula e séntanse onde prefiran.
*9,15h-9,30h:
-Poñemos
,en Pupo, o día da semana e pegamos o imán do tempo meteorolóxico que vai
,facendo un comentario do estado do ceo pola fiestra.Se procede cantamos a
canción de “sol,soliño...”.
-Exercicios
temporais :Hoxe fai,hoxe é,onte foi…
-Escribimos
o día da semana ,en maiúsculas,no encera-do dicindo que neno/a ten,na súa etiqueta co nome e foto, as letras
que aparecen no nome do día.
*9,30h-9,50h:
-Asamblea:
.Que
fixemos onte na escola?Que fixemos coas nosas familias e amigos/as onte pola
tarde?Que almorzamos esta mañá?Que faremos hoxe?...
.Falamos
de cousas que xurden e que nese momento son do noso interese ou do neno/a,como
por exemplo algún xoguete ou outro obxecto,pranta ou animal que aporte o neno/a
da súa casa.
.A
Sorpresa:As veces ,a profe ou Perecho ,introducen unha sorpresa,no recanto
correspondente,como obxecto introductorio e motivador cara algunha actividade .
*9,50h-10,40h:
-Conto,linguaxe
oral,comprensión do texto,actividades grafomotoras…(Gran grupo,pequeno grupo e individuais)
-Recollida
e limpeza do material.
*10,40h-10,50h:Cantamos a canción de
“Pinpon”.Lembramos como temos que lavar as mans según o protocolo sanitario.
Lavámos as
mans antes de merendar,por quendas de mesas.
*10,50h-11,30h: Merenda
-Cando cada neno/a ten as súas mans limpas,antes
de sentarse,colle o seu vaso e a súa mochila da cesta ,quita a súa merenda e
coloca a mochila colgada detrás da súa cadeira.
.Moitas
veces aprovéitase a hora da merenda para a realización de actividades diversas
cos alimentos:degustacións,características,clasificacións…
11,20h-11,30h:
-Limpamos
as culleres,lavamos a cara e as mans e limpamos as mesas cos panos amarelos.
Facemos
un “Pupo” e saímos ao patio exterior.
Se vai
moito sol poñeranse as viseiras e se vai frío poñeranse os abrigos,nunca lubas
,gorros ou bufandas.
As
bufandas son perigosas no patio.
-Deixarase
só aberta a porta exterior do aula da mestra de ed. Infantil que teña garda de
patio,pechando a porta interior do aula con chave.Deste xeito os nenos/as poden
acceder,sen dificultade, ao baño.
*11,30 h-12h:Recreo.
-Actividades
no patio exterior ou na entrada cuberta,dependendo do tempo meteorolóxico.
Unhas
veces serán libres,outras dirixidas ou suxeridas polos propios nenos/as.Entre
estas actividades estarán:xogos de auga,are(cando teñamos o areeiro),xogos
populares,psicomotricidade…
Os
nenos/as poderán facer as actividades individualmente,en pequeno grupo ou en
gran grupo.
-11,50h-12h:Soa
o chiflo e”A recoller ,a ordear todas as cousiñas no seu lugar…”.Formación das
filas po ringleiras diante das portas de aula exteriores respectivas o unas
ringleras pintadas de cores ,da porta principal de infantil,cando chova. .Os
nenos/as de 3 anos forman un “Pupo”.
*12h-12,20h:Hora de ler e descansar.
-Sentámos
nas nosas cadeiras e,por quendas de mesas,imos beber e lavar as mans seguindo o
protocolo.
-Resolución
de conflictos,en asamblea,xurdidos durante o recreo.
-Dous recantos:Despois
do aseo personal e resoltos os conflictos,cada neno/a elixe entre dous
recantos:a biblioteca de aula e o do descanso,situado no chan de cores.Apáganse
as luces.
Poñerase
unha música de fondo “Cantos de berce” ou outra música relaxante.
-Actividades
de respiración e relaxación no recanto do descanso:cos nenos/as deitados cos
coxíns faremos,se están moi excitados,actividades
como encherse coma globos,desencherse,tornámonos invisibles pouco a pouco,somos
bonecos de trapo,…
.Se non
hai clases con algún especialista de seguido,estos dous recantos alongaranse no
tempo o suficiente como para que os nenos/as estean o máis relaxados posible
para poder facer actividades na seguinte sesión.
-Soa a
campá e “A recoller,a ordear,todas as cousiñas no seu lugar”.
*12,20h-13,10h
Actividades
de traballo ou de xogo, libres ou dirixidas
por recantos ou obradoiros.
-Cada
neno/a escollerá un recanto ou obradoiro de traballo ou de xogo,levando o
control das etiquetas de cada neno/a pegadas nos velcros de cada recanto ou
obradoiro,sempre na procura de que non repitan os mesmos nenos/as no recanto do
día anterior.Esta información sábese porque quedan pegadas as etiquetas nos recantos ou obradoiros.O número de
nenos/as por recanto ou obradoiro non excederá de tres ou catro.
-13h-13,10h:Soa
a campá e”A recoller ,a ordear,todas…”Recollida
e limpeza dos materiais empregados nos recantos ou obradoiros.
*13,10h -14h:
-13,10h-13,20h:Asamblea
posta en común dos traballos realizados nos recantos ou obradoiros e comentario
das actividades ou o xogo.
-13,20h-13,40h:Acividades
en gran grupo.
.Cancións,bailes,xogos
de psicomotricidade,perceptivo-motoras,expresióncorporal,experimentación-acción,
lóxico-matemáticas,representación
e dramatización de situacións,expresión oral…
.Se se
alongaran calqueira das sesións anteriores por necesidades do grupo clase ou
por ter que facer a merenda despois do recreo,no caso que haxa especialistas
antes do mesmo,esta sesión non se faría ou se faría de menor duración.
.Asamblea
e comentario do realizado en tódala xornada escolar.
-13,40h-13,55h:
Dentro
da aula quitámonos os mandilóns, dándolle a volta ás mangas.
Cada neno/a, según remate,encamíñase ó percheiro e
colga o mandilón,pon a chaqueta ou outras prendas,cólgase a mochila nas costas,entra
no aula e séntase ata que esteamos todos preparados.Os de comedor só terán que
quitarse o mandilón e colgalo no percheiro,facer unha ringleira e sentarse coas
costas na parede de enfrente ao aula ata que os recollan as coidadoras do
comedor.
-13,55h-14h:Facemos
o “Pupo”(fila) e saimos do aula.Os que comen na casa serán despedidos un por un
e entregados ás persoas que veñan a recollelos ,sempre tendo en conta a lista
pegada na parede,onde aparecen os nomes das
persoas autorizadas.
A QUE NON PENSÁBADES QUE OS VOSOS FILL@S FACÍAN TANTAS COUSAS?
AH!
E MOITAS FELICIDADES A ARMANDO E IYÁN,POIS XA TEÑEN 3 ANOS.
Unha aperta afectuosa de Perecho e a profe Maricruz.